Көлік және логистика Жарияланған күні 11-10-2020

Василий Королев

"Трансал "Фрахтовая компаниясы" ЖШС Бас директоры, "ТрансАл "Фрахтовая компаниясы" ЖШС жанындағы жобалық логистикалық орталықтың директоры, Қазақстан-Неміс университетінің құрметті профессоры.

Мен қазір көріп отырған басты тренд - бұл көптен күткен көлік және логистика байланысы. Бұрын бұл жанжалды қатынастар еді, енді олар ынтымақтастық жолына түсті.

Бұрын көлік толығымен басым болды және логистикалық ынтымақтастықтың тапсырыс берушісі ретінде мұндай ынтымақтастыққа дайын емес еді, дегенмен, керісінше болуы керек. Келесі тренд - бұл Орталық Азия елдеріндегі көлік және логистика арасындағы жаңа өзара іс-қимыл, мұнда ҚР тәжірибесі Орталық Азияның басқа елдерімен салыстырғанда Қазақстанның жоғары технологиялық ілгерілеуін көрсетеді. Егер мұны серіктестер біздің еліміз үшін сабақ ретінде дұрыс қолданатын болса, онда барлық тараптарға ашық және түсінікті технологиялық дәліздің жедел дамуы мен енгізілуін күтуге болады, онда КЛК күткен ақшаны таба алады. Әзірге бәрі біржақты және аз келісілген шешімдерде жұмыс істейді және көбінесе ТЛК-ға қарсы қарым-қатынаста болады.

Бір жағынан, бізде жаңа білімге деген қажеттілік бар, ал екінші жағынан, бұл білім, Дағдылар мен құзыреттер салада қолданылуы үшін кедергілер мен қақтығыстарды көреміз.

Егер біз сұранысқа ие мамандықтар туралы айтатын болсақ, онда мен мыналарды атай аламын:

  • Логистика саласындағы АТ операторлары,
  • логистикалық шешімдерді жасаушылар мен технологтар,
  • үйлестірушілер, барлық түрдегі жеткізушілер,
  • бізге барлық деңгейдегі интеграциямен айналысатын мамандар қажет.

Мүмкін болса, Мен бұл мамандарды интеграторлар деп атайтын едім. Мысалы, нарықты алдын-ала талдайтын адамдар тұтынушылармен жұмыс істеп, не, қайда және кімге сатуға және қалай тасымалдауға болатынын айтты. Сондай-ақ, нарықты талдайтын, бірақ орау, өңдеу және т.б. процестерді жетілдіретін артқы интеграторлар. Бұл таза логистикалық мамандықтар.

Бізге агрегаторлар қажет, қазір олар бұрынғы диспетчерлер немесе ақпараттық платформада жұмыс істейтін адамдар. Үйлестірушілердің рөлі де артады. Сондай-ақ логистиканың барлық түрлері мен деңгейлерінде реинжиниринг және оңтайландыру саласындағы мамандар, мысалы, көлік оңтайландырушысы, қаржы-экономикалық оңтайландырушы, технологиялық, баға, кедендік және қоймалық оңтайландыру жөніндегі маман және т.б. қажет болады. Қазір ондай мамандар жоқ.

Салаға кадрлар қажет. Біз логистикалық бейіндегі барлық ЖОО-ларда технологиялық бюролар, 3PL және тіпті 4pl қағидаттарында жұмыс істейтін кәсіптік оқыту алаңдары ретінде оқу-өндірістік кәсіпорындар енгізілгенін қалаймыз, оларда практикалар мен оқытушылармен ынтымақтастықта студенттер бақылаушылар рөлінде емес, қатысушылар ретінде медициналық ЖОО-ларда студенттік орындықтарда атақты профессорлардың бақылауымен оқитын осындай кәсіпорындар жұмыс істейді.

Мемлекет бұл бастаманы салықтық преференциялар мен қаржыландыру алу бойынша жеңілдіктер шеңберінде қолдағанын, сондай-ақ бизнес-сектордан келген практиктер үшін тәлімгер мәртебесін барынша қорғағанын, оларды жоғары оқу орнына осындай қажетті жұмыс үшін шақыру оңай болмағанын қалаймыз.