Мұнай және газ Жарияланған күні 10-10-2020

Садуохас Аташұлы Мералиев

"KMG International" бас операциялық директоры»

Бүгінгі күні цифрландыру жаһандық негізгі тренд болып табылады, одан кейін жасанды интеллект жүреді. Мұнай-газ саласындағы отандық кәсіпорындар негізінен цифрландырудың бірінші кезеңін жүзеге асырады, басқарудың автоматты жүйесін дамытады. Бүгінгі таңда жасанды интеллект көмегімен жүйені "қондыру" керек. Бұл өндіруге, өңдеуге және сатуға, маркетингке қатысты.

Мен мұнай-газ өндіру саласында басқа да елеулі өзгерістер күтпеймін. Бұл негізінен қазіргі уақытта көптеген жақсы технологиялар жасалғанына байланысты. Мысалы, 1990-шы жылдары АҚШ-та тасымалдау үшін газды сұйылту технологиясы әзірленді. Мұны мұнай-газ ісіндегі революция деп санауға болады. Енді жақын арада тасымалдауда жаңа ештеңе болжанбайды. Бұл құндылық тізбегінің басқа байланыстарына да қатысты: көптеген түрлі технологиялар әзірленді, сізге қажет нәрсені алу керек және оларды белсенді қолдану керек. Бұл технологияны дамыту туралы емес, қолданыстағы технологияларды дұрыс қолдану туралы.

Сала жаһандық революцияға қарағанда құрылымдық өзгерістерге көбірек ұшырайды. Мәселен, бүгінде мұнай өңдеу саласында заманауи әлемдік технологиялар мен қондырғылар да қолданылады, біз бұл салада өзгерістер күтпейміз. Басқа түрдегі өзгерістер орын алуда: мысалы, бензин аз адамдарға қажет, бұл нақты мәселе. Қазіргі уақытта дизель отынын пайдалану басым. Егер барлық үш зауытты әрқайсысынан 5,5 млн тонна алынғанға дейін толық қуатына" таратсақ", онда зауыттар біздің елімізді мұнайға батырады.

Жаңа технологияларды енгізу – сала кәсіпорындарының жауапкершілік аймағы. Әр кен орны ерекше, сондықтан нені енгізу керек және не істемеу туралы шешімді кәсіпорындардың өздері қабылдайды.

Шамамен 12 жыл бұрын әр 3 тонна дизель үшін 1 тонна бензин жасалуы керек деген есеп жасалды. Алайда, біз үшін арақатынасты икемді етіп жасадық, қатынасы 2:1.

Екі қарама-қайшы үрдіс бар. Бір тренд дизель машиналарының өндірісі төмендейді, бензин машиналарының өндірісі артады дейді. Тағы бір тренд Еуропа дизель машиналарының пайызы секірген дамушы елдерге сату арқылы дизельді машиналардан арылуда деп болжайды. Әрине, электромобильдерге сұраныс артады, бірақ дәстүрлі қозғалтқыштары бар автомобильдерді ығыстыру үшін жеткіліксіз.

Құрылымдық өзгерістің тағы бір мысалы – мұнай тұтынудың төмендеуі және газ тұтынудың өсуі. Мұның бірнеше себептері бар. Еуропа НТЗ өндірісіне қатаң тыйым салады, өйткені бұл экология, бірақ АҚШ бұған қарамайды.

Газ өндірісінің ұлғаюы негізінен тақтатас өндірісінің дамуымен байланысты, бірақ мен бұл құбылыс уақытша деп санаймын.

Өзгерістер тек технологиялық кезеңдерге ғана емес, сонымен қатар кадрларды даярлау салаларына да әсер етеді. Жақын арада өз мамандығынан басқа, қызметкер сандық дағдыларға ие болуы керек, мысалы, сандық механик.

Жеткілікті мамандарды даярлау үшін кәсіптік мектептерді дамыту қажет; бұрын КСРО кезіндегідей. Оқушы кәсіптік мектепті білім алады және оны бітіргеннен кейін жұмыспен қамтылады. Енді біз білікті жұмыс күшіне және көгілдір кәсіптерге назар аударуымыз керек.